تبلیغات
اموزش حرکات پارکور
با سلام و تشکر از شما بازدید کننده ی محترم.این وبلاگ به تازگی افتتاح شده و هدف از افتتاح ان وسعت بخشیدن به ورزش پارکور است.خواهشن این حرکات را ابتدا در ارتفاعات کم انجام دهید و سپس با ارتفات بلند تر تمرین کنید.اگر اموزش حرکت خاصی را می خواستید در بخش نظرات یکی از مطالب وبلاگ بنویسید.هر گونه کپی برداری از این وبلاگ ممنوع است و سریعا به مدیر میهن بلاگ گزارش تخلف می شود.ادرس ما : www.bestparkour.mihanblog.com

  

اگه ندونی پارکور چیه نصف غمرت در فناست...

خدای هر چی ورزش و هنر و ... به یچی ختم می شود  به نام پارکور

پارکور چیست؟Parkour Logo

پارکور یک ورزش و هنر است ، هنر جا به جایی. برای مثال یک فرد عادی وقتی به یک ارتفاع می رسد دنبال پله برای پایین آمدن از آن می گردد اما یک پارکور کار از آن ارتفاع می پرد. یک آدم عادی وقتی به یک مانع می رسد مسیرش را عوض می کند اما یک پارکور کار آن مانع را با یکی از حرکات پارکور پشت سر می گذارد. البته منظورم این نیست که از این به بعد بجای از پله بالا و پایین رفتن از در و دیوار بپرید بالا و پایین و این کار در قالب ورزش انجام می شود نه زندگی روزمره !

اگر بخوام رسمی تر توضیح بدم میشه پارکور یعنی رفتن از نقطه A به B در سریعترین زمان با استفاده از توانایی های بدن انسان.

پارکور در ایران ورزش جا نیفتاده ای هست و خیلی ها تا حالا اسم آن را هم نشنیده اند و بدتر از آن عده ای درک نادرستی از این ورزش دارند مثلآ میگن این ورزش مال دزد هاست که از در و دیوار بری بالا یا عده ای فکر می کنند که پارکور جنگولک بازی ، بدل کاری ، حرکات آکروباتیک ، کلکل و… این چیز هاست که همگی اشتباه و غلط محض است.

پارکور مثل سایر ورزش ها ذهن شما رو از این دنیای کثیف آزاد می کنه و استرس رو به شدت کاهش می ده. به شما یاد میده چطوری با مشکلات زندگی مبارزه کنید. چون کم کم یاد می گیرید که نباید به خاطر وجود یک مانع مسیرتان را عوض کنید. باید مانع را از سر راهتان بردارید.

پارکور در دسته ورزش های بسیار خطرناک (Extreme) قرار نمی گیره ولی خوب ورزش خطرناکی هست و باید در آن سیاست ، صبر ، خود باوری ، شجاعت و… داشته باشید که با تمرین همه اینها را بدست میارید که در زندگی بسیار کمکتون می کنه.

واسه انجام تمرینات مطلوب پارکور باید کمی آمادگی بدنی (انعطاف و وزن مناسب و…) داشته باشید ولی با نداشتن اینها هم میتونید تمرینات پارکور را در حد خودتان انجام دهید.
عده ای فکر می کنند پارکور یعنی کله خر بودن ! میگن وقتی پله هست چرا از دیوار بپریم؟ خوب وقتی می تونید توپ رو با دست ور دارید و بدوید توی دروازه حریف و توپ رو بندازید اونجا چرا انقدر جون می کنید با پا بهم پاس می دید و… ، وقتی می تونید با هلی کوپتر یا تله کابین بروید بالای کوه چرا کوه نوردی می کنید که آخرش هم از اونجا بیفتید پایین؟
پس می بینید که ذات ورزش همین است و ذات پارکور هم مثل سایر ورزش ها گذر از موانع است. ورزشکاران بخاطر علاقه ورزش می کنند لازم نیست حتمآ با دید سود و منفعت جویی به ورزش نگاه کنید.

پارکور مثل همه ورزش های دیگه دنیایی از تکنیک و فلسفه است. یک انسان عادی وقتی از ارتفاع 4 متری بپرد بدون شک آسیب می بیند در حالی که یک پارکور کار به سادگی از آن ارتفاع می پرد بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببیند ، او با استفاده از فنون پارکور فشار وارد بر پاها را دفع می کند و صحیح و سالم می رود.

تاریخچه پارکور

پارکور از قدیم و زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشت وجود داشته است اما جرقه های پارکور به معنی امروزی توسط یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام به نام ریموند بل (Raymond Belle) زده شد. او در جنگ نیاز به هنری برای تعقیب و فرار ، امداد و نجات داشت. او از جمله آتش نشان های دلیر نیز بود و چندین ماموریت بسیار خطرناک را انجام داده بود. حدودآ 28 سال پیش در یکی از روستاهای اطراف فرانسه پسر ریموند ،  دیوید بل (David Belle) بعضی از این حرکات پدر خود را با بازی های کودکانه با دوستانش آمیخته بود. وقتی بزرگتر شدند روی این هنر کار کردند و آن را به این شکل امروزی تبدیل کردند. در اصل پدران این رشته دیوید بل و سباستین فوکان (Sebastian Foucan) هستند.

بعد از مدتی بین سباستین فوکن و دیوید بل اختلافاتی بر سر عقاید مختلف بوجود آمد که منجر به تقسیم شدن این رشته به دو بخش متفاوت شد. سباستین معتقد بود که در پارکور باید کمی حرکات نمایشی و خلاقانه و زیبا وجود داشته باشد ، اما دیوید می گفت زیبایی حرکات هیچ اهمیتی در پارکور ندارد. پس سباستین رشته جدیدی به نام Free Running را پایه گذاری کرد.

تفاوت Free Running با Parkour در طرز تفکر برای گذر از موانع است.Parkour : رسیدن از نقطه A به B در سریعترین زمان ممکن با استفاده از توانایی های بدن انسان.

Free Running : رسیدن از نقطه A به B با زیبا ترین ، خلاقانه ترین ، هارمونیک ترین حرکات در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از توانایی های بدن انسان.

پاركور

اگر می خواهید درباره این رشته بیشتر بدانید می توانید به سایت های زیر مراجعه کنید :

Parkour.ir

Parkour.net

?What is Free Running

?What is Parkour

 

اینم چند تا عکس از بنیان گذار پارکور تو جهان (david balle)

1.

                                      view full size

2.

 



نوشته شده توسط Devil parkour در یکشنبه 14 شهریور 1389 و ساعت 03:45 ب.ظ [+] | نظرات ()
نگذارید  این انیمیشن های زیبا و ناامید کننده شما را از پارکور دور کند...

اینم انیمیشن هایی که سفارش کرده بودید...

هدف ما جلب رضایت شما...

  

                          

بقیه در ادامه ی مطلب ...


ادامه مطلب
نوشته شده توسط Devil parkour در یکشنبه 14 شهریور 1389 و ساعت 03:38 ب.ظ [+] | نظرات ()
نام حرکت : تیک تاک-tic tak                               نوع حرکت:کاربردی-نمایشی                   میزان خطر : تقریبا زیاد

1.این حرکت را برای رد شدن از دیوار یا مانعی که رو به رویتان قرار دارد میزنید و به این صورت که پایتان را روی دیوار کناریتان می گذارید و به بدن حود زاویه ی 45 درجه (کمی کج) میدهید.

2.روی پایی که روی دیوار گذاشته اید یک قدم سریع و بدون اینکه به دیوار فشارش دهید برمیدارید.(این قدم را باید به قدری بالا بردارید که مطمئن باشید که با یک پرش در حال قدم برداشتن روی دیوار می توانید از ان رد شوید)

3.زمانی که قدمتان را برداشتید با یک پرش از روی مانع  یا دیوار رو به رو رد شوید.

4.با نوک پنجه ی پا land کنید(فرود بیایید) و اگر لازم بود در صورت زیاد بودن ارتفاع roll بزنید.

چند نکته برای کم شدن ترس شما : مطمئن باشید که در حال قدم بررداشتن از روی دیوار نمی افتتید.(من خودم تجربه دارم که دارم به شما می گویم)من خودم خیلی از افتادن در حال قدم برداشتن از روی دیوار می ترسیدم ولی وقتی دوستم این جمله را به من گفت , همان دفعه ی اول این حرکت را زدم.پایتان را هنگام پرش اگر بالا نگه دارید هم مانع را رد می کنید و هم به احتمال کم پایتان به لبه ی مانع یا دیوار رو به رو گیر نمی کند و هم به کار زیبایی می بخشید.

پیشنهاد : این حرکت را ابتدا روی دیوار زبر و مانع یا دیوار کوتاه انجام دهید و وقتی خوب یادگرفتید به سراغ دیوار هایی با زبری کمتر و مانع هایی یا دیوار هایی بلند بروید.قدمتان را بالا بگذارید و هنگام پرش پایتان را بالا نگه دارید تا هم مانع را رد کنید و هم به کار زیبایی ببخشید و هم به احتمال کم پایتان به لبه ی مانع یا دیوار رو به رو گیر نکند.

برای یادگیری بهتر این عکس را برایتان گذاشته ام :

 

tic-tac

Tic-Tac


بین این 3 عکس اموزشی که نمایش داده می شود تیک تاک هم وجود دارد.به دقت نگاه کنید :

www.parkourf8.blogfa.com




نوشته شده توسط Devil parkour در یکشنبه 14 شهریور 1389 و ساعت 01:08 ب.ظ [+] | نظرات ()
نام حرکت : رول                                       نوع حرکت : کاربردی-نمایشی                         میزان خطر : خیلی کم

اموزش حرکت رول roll :

1.این حرکت بعد از پرش یا زدن حرکت از ارتفاعات بلند صورت می گیرد.

2.هنگامی که در حالت پرش به زمین فرود امدید بدون مکث سرتان را خم و یکی از پاهایتان را جلوتر از دیگری قرار دهید به صورتی که هر دو پاها روی نوک پنجه باشند و سرتان را در تا حدی خ0م کنید که کنار پای جلویی قرار گیرد.

3.حالا با همین حالت بدنتان را بصورتی قل بدید که پشت شانه ی دستتان به زمین برخورد کند و فشار وارده روی ان بیاید نه روی سر شما.

4.بعد از قل خوردن سریعا پاشید.

چند نکته برای کم شدن ترس : اگر مرحله ی 3 را به خوبی انجام دهید و سرتان را به زمین برخورد ندید جایی برای ترس وجود ندارد.

پیشنهاد : بهتر است این حرکت ابتدا روی چمن یا زمین نرمی مانند تشک و بدون پرش قبلی صورت گیرد و بعد از یادگیری خوب به سراغ پرش و زمین سفت رفت.کاملا مواضب سرتان باشید که به زمین برخورد نکند.

برای یادگیری بهتر این عکس را برایتان گذاشته ام :

the roll

The Roll


این هم  عکس زدن رول بعد از پرش jump roll :


drop jump

jump roll

 




نوشته شده توسط Devil parkour در یکشنبه 14 شهریور 1389 و ساعت 12:44 ب.ظ [+] | نظرات ()
نام حرکت : کینگ - کینگ کنگ                       نوع حرکت : کاربردی-نمایشی                   میزان خطر : کم

اموزش حرکتن کینگ کنگ king kong :

1.این حرکت باید روی مانعی که حداقل 1 متر طول یا عرض دارد زده بشوتد.(هم می توان روی عرض و هم می توان روی طول انجام داد) - بهتر است روی میز پینگ پنگ این حرکت را انجام دهید.

2.تا حدی که راحتید دورخیز کنید.

3.سپس به طرف مانع (میز) بدوید.

4.کمتتر از نیم متر مانده به میز با جفت پا استپ کوچکی بکنید و تا جایی که توان دارید شیرجه بزنید تا دست خود را به لبه ی ان طرف مانع (میز) برسانید.(استپ باید خیلی کوچک باشد به طوری که اصلا از شتاب شما کم نشود)

5.انقدر تمرین کنید تا دستتان به لبه ی میز برسد.

6.وقتی در حال شیرجه دستتان را لبه ی انطرف میز گذاشتید ,  پایتان را مانند حرکت مانکی ازمیان دست هایتان رد کنید و به محض رد شدن دستتتان را رها کنید.

7.خیلی نرم و بی صدا روی پنجه ی پا land کنید(فرو بیایید) و در صورت نیاز و زیاد بودن ارتفاع می توانید roll بزنید تا فشار وارد شده بر پا کم شود.

چند نکته برای کم شدن ترس : ترسی برای این حرکت وجود ندارد که توجیه شود.

پیشنهاد : این حرکت را ابتدا در طول یا عرض و ارتفاع کم تمرین کنید و زمانی که احساس کردید این حرکت را به خوبی بلد شدید به سراغ ارتفاع و طول و عرض بیشتری بروید.مراقب باشید زانویتان در هنگام شیرجه زدن به لبه ی میز برخورد نکند.




نوشته شده توسط Devil parkour در یکشنبه 14 شهریور 1389 و ساعت 12:11 ب.ظ [+] | نظرات ()
نام حرکت:مانکی                             نوع حرکت:کاربردی                    میزان خطر:تقریبا زیاد

اموزش حرکت مانکی monkey :

1.دست ها را کمی از عرض شانه بشتر باز کنید.(به اندازه ای که جفت پاهایتان بدون مشکل بتواند از بین دست هایتان بگذرد)

2.بیست بار به طور متوالی  همزمان با اینکه دست هایتان روی میله یا لبه ی دیوار است , پا هایتان را تا حدی که روی میله یا لبه ی دیوار قرار گیرد بالا ببرید.

3.وقتی احساس کردید که این کار برایتان اسان شده است سعی کنید این بار پایتان را رد کنید.هنگامی که پایتان از میان دست هایتان رد شد بلافاصله دست هایتان را بردارید.(اجباری)

4.وقتی در حال رسیدن به زمین بودید با پنجه ی پا بسیار نرم و بی صدا land کنید. (فرود بیایید)

5.در صورت زیاد بودن ارتفاع می توانیید با زدن roll فشار وارد شده به پا را کم کنید.

چند نکته برای کم شدن ترس شما از انجام دادن این حرکت:
بخاطر این که وزن سر شما از پایین بدن شما بیشتر است , شما از جلو به طرف پایین کشیده می شوید و در نتیجه پاهای شما نیز به طرف بالا کشیده می شود.پس از گیر کردن پا و با سر در زمین رفتن کمتر بترسید البته امکان دارد ولی کمتر.

توجه:این حرکت را ابتدا در ارتفاع کم و سپس در ارتفاع زیاد انجام دهید و چه بهتر در کلاس اموزشی این ورزش و روی تشک انجام دهید.

برای اشنایی بیشتر با این حرکت این عکس را ببینید:

vaults

monkey



نوشته شده توسط Devil parkour در شنبه 13 شهریور 1389 و ساعت 09:46 ب.ظ [+] | نظرات ()





Powered by WebGozar